Kitap - Güneşi Uyandıralım

Güneşi Uyandıralım - (José Mauro De Vasconcelos)'ın, sonunda ağlamış olduğum Şeker Portakalı'nın devamı olduğunu duyduğumda çok heyecanlanmıştım. Hemen 1 tane aldırdım ve okumaya başlayacaktım. Artık Zezé küçük bir çocuk değildi. Ergenlik dönemine girmişti. Ve de yanında daha doğrusu içinde küçük kurbağası vardı. Zezé için hayat yeni başlıyordu. Okumak için sabırsızlanıyordum. Arka kapağını okudum fakat içimde küçük bir endişe vardı. İlk kitabını okuyup büyük bir heyecanla içimde büyüttüğüm kahramanlar ikinci kitapta sönebiliyordu. Bunu yaşamamış değildim. Fakat sabırsızlığım, heyecanıma yenik düştü ve kitaba başladım. Korktuğum başıma henüz gelmedi. Kitap, ilk bölümünden itibaren sizi maceralara sürüklüyor. Devamının da öyle olacağını umuyorum. Kitabın etiket fiyatı 19 TL. Fakat idefix gibi internet sitelerinde daha ucuza edinebilirsiniz.

Arka kapak (Alıntı):
Şeker Portakalı'nın sevimli küçük kahramanı Zézé işte yine karşınızda. Gözlerinin içi yine ışıl ışıl, yüreği yine sevgi dolu. Ama hüzünleri, biraz daha büyümüş bir çocuğun hüzünler, küçüklüğündeki Şeker Portakalı yok artık, ama bu kez de yüreğinde sevgili bir kurbağası var. Zengin ve aşırı alıngan bir aile onu evlat edinmiş. Ama Zézé, babalığının iyi niyetli davranışlarına bir türlü karşılık veremiyor. Evdeki biricik dostu aşçı Dadada. Bir de düşlerindeki, yeri doldurulmayan, yüreğine sokulup yerleşen kurbağa ve filmlerde, gerçek babasının yerine koyduğu ünlü Fransız şarkıcı Maurice Chevalier. Çok parlak bir öğrencidir Zézé. Ama şimdi ergenlik dönemindedir, sinirlidir, huysuzdur. Üstelik de sırılsıklam aşıktır. Şeker Portakalı'nın devamı olan bu kitabı da çok seveceğinizi biliyoruz. Bu kitabın da devamı var: Delifişek. O kitapta da, Zézé'yi artık delikanlı yaşında izleyeceksiniz.

2 yorum:

  1. Çok güzel bir kitaptır. Şeker Portakalı kendime aldığım ilk kitaptı. Hey gidi Zézé hey!

    YanıtlaSil
  2. Kitabın konusu, anafikri ve kahramanlarını anlatabilir misiniz ?

    YanıtlaSil

 
Top  blogs

Saydırgaçlı Götürgeç

Peşimden Koştur

Aşağıya e-postanı girerek takip et butonuna bastığında bu blogta paylaşılan her yeni gönderiyi telefonundan veya gelen kutundan anında takip edebilirsin.